Piesaistot jomas profesionāļus, Vidzemes plānošanas reģions īstenojis apmācību ciklu bērnu sociālās aprūpes centru (BSAC) darbiniekiem Vidzemē, lai sniegtu atbalstu sarežģītajā iestāžu reorganizācijas procesā, pārejot uz ģimeniskai videi atbilstošākiem apstākļiem bez vecāku aprūpes esošajiem bērniem.
Apmācības organizētas kā daļa no plašāka pasākumu kopuma deinstitucionalizācijas projekta “Vidzeme iekļauj” ietvaros un tajās piedalījās Smiltenes novada Bērnu un ģimenes atbalsta centra, Madonas novada bērnu un jauniešu ārpusģimenes aprūpes un atbalsta centra “Ozoli”, Valmieras SOS bērnu ciemata, kā arī Grašu bērnu ciemata darbinieki.
Nodarbību tēmas nereti noteica paši apmācību dalībnieki un tās bija saistītas ar viņu aktuālākajiem ikdienas jautājumiem darbā ar bērniem. Kopā septiņu nodarbību laikā katrā runāts par dažādiem jautājumiem, kā arī uzmanība pievērsta praktiskiem treniņiem un simulācijām.
Aizvadītas nodarbības par pusaudža vecumposmu un tam raksturīgajām iezīmēm, kā arī bērnu tiesību jautājumiem. To laikā runāts par pusaudžu psiholoģiskajām iezīmēm, pienākumiem, pozitīva pašvērtējuma un neatkarības veicināšanu, savstarpējo komunikāciju starp pieaugušo un jaunieti, kā arī citiem saistītiem jautājumiem.
Nodarbībā par bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST) ar aprūpes centru darbiniekiem pārrunāts, kā ievērot un atpazīt traucējumus, pie kādiem speciālistiem vērsties, kā ikdienā darboties ar bērniem ar AST, tāpat arī par konfliktu risināšanu. Izskanēja daudz detalizētu jautājumu un piemēru, kas izriet no darbinieku līdzšinējās pieredzes, kurus bija iespējams apspriest ar pieaicinātajiem speciālistiem.
Aizvadīta nodarbība par atkarību jautājumiem, pārspriežot dažādos atkarību veidus, sākot ar zināmākajiem līdz specifiskākiem (alkoholu, smēķēšanu, datorspēlēm, iepirkšanos, ēšanu un citām). Papildus aizvadītas nodarbības par bērnu emocionālajām vajadzībām un attiecību veidošanu, kā arī emociju un uzvedības traucējumiem. Tāpat arī pieaugušo emocionālajām vajadzībām – prieku, mīlestību un pieņemšanu, robežām, drošību, autonomiju. Tā kā šo darbinieku ikdiena ir saistīta ar paaugstinātu slodzi, izdegšanu un virkni citu faktoru, caur praktiskām aktivitātēm nodarbībās runāts tieši par darbinieku sajūtām, izmēģinot arī apzinātības treniņu emociju vadīšanai.
Nodarbībā par seksualitātes jautājumiem aplūkots, kā vienkārši un uzskatāmi runāt ar bērniem par higiēnu, seksualitāti, kā mācīt ievērot robežas, uzsverot, cik svarīgi mācīt prasmes, balstoties uz nākotnes vajadzībām. Klātesošajiem ierādīts kā, piemēram, izveidot speciālu higiēnas somu, kas palīdzēs turpmāk darbā ar bērniem.
“Jaunais, gribam mēs to vai negribam, ienāk mūsu ikdienā. Varbūt vēl nav šodien, bet kas to zina, kā būs rīt. Pirmo reizi, tā jau konkrēti iz dzīves, lektore no "Papardes Zieda" stāstīja par jauniešiem, kuri maina dzimumu, par viņu garo ciešanu ceļu, pasaules attieksmi. Līdz šim par to es tā pat nebiju domājusi, jo tas jau kaut kur aiz trejdeviņiem kalniem. Mani ļoti uzrunāja šī