Rezultāts aptaujā

Rezultāts Varakļānu novada pašvaldības rīkotajā iedzīvotāju aptaujā

par Administratīvi teritoriālo reformu

Vispārīgās ziņas

1.

Balsstiesīgo personu skaits

2693

2.

Aptaujā piedalījušos personu skaits

1108

2.1.

Aptaujas vietā Stirnienē

44

2.2.

Aptaujas vietā Murmastienē

215

2.3.

Aptaujas vietā Varakļānos

754

2.4.

Personu atrašanās vietā

95

Aptaujā piedalījās 41,14 % Varakļānu novada balsstiesīgo iedzīvotāju.

Derīgās un nederīgās aptaujas zīme

1.

Derīgās aptaujas zīmes

1107

1.1.

Derīgās aptaujas zīmes aptaujas vietā

1012

1.2.

Derīgās aptaujas zīmes personu atrašanās vietā

95

2.

Nederīgās aptaujas zīmes

1

2.1.

Nederīgās aptaujas zīmes aptaujas vietā

1

2.2.

Nederīgās aptaujas zīmes personu atrašanās vietā

0

Nodoto derīgo aptaujas zīmju skaits pa novadiem

Zīmju skaits

%

Madonas novads

933

84,28

Rēzeknes novads

174

15,72

Kopā

1107

100

Varakļānu novada vēlēšanu komisijas

priekšsēdētāja A. Ščucka

UZMANĪBU!!!

Varakļānu novada pašvaldība 2020.gada 14.februārī no plkst. 12.00, atsaucoties uz

MK 2016.gada 19.janvāra noteikumu Nr. 42 “Kārtība, kādā aizliedzama vai ierobežojama satiksme”

2.punkta 2.1 apakšpunktu, nolemj aizliegt satiksmi uz pašvaldības ceļa “Vēveri 35”

uz nenoteiktu laika periodu ar transportlīdzekļa pilnas masas ierobežojumu ne lielāku par 20t.

Atsaucoties uz MK 2016.gada 19.janvāra noteikumu

Nr. 42 “Kārtība, kādā aizliedzama vai ierobežojama satiksme” 12.punkta 12.2 apakšpunktu,

pašvaldība informāciju par satiksmes aizliegumu publicē savā tīmekļvietnē ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc tam,

kad stājies spēkā lēmums par satiksmes aizlieguma vai ierobežojumu saskaņojumu.

Aptauja par ATR

 

VARAKĻĀNU NOVADA PAŠVALDĪBAS PAZIŅOJUMS

 

12.02.2020. plkst. 18:00 Varakļānu kultūras namā tiek rīkota publiskā apspriešana saistībā ar Administratīvi teritoriālo reformu (ATR).

Varakļānu novada iedzīvotāju viedokļa noskaidrošanai pašvaldība organizē informatīvu aptauju.

Aptaujas norises laiki un vietas:

2020. gada 13. februārī

no plkst. 8.00 līdz 12.00; Varakļānu pagasta pārvaldē, Stirnienes muižā 3-1, Varakļānu pagastā;

no plkst. 14.00 līdz 20.00, Murmastienes pagasta pārvaldē, Jaunatnes ielā 14, Murmastiene, Murmastienes pagastā.

2020. gada 14. februārī

no plkst. 10:00 līdz 17:00; Varakļānu kultūras namā, 1.Maija laukumā 4, Varakļānos

2020. gada 15. februārī

no plkst. 10:00 līdz 20:00; Varakļānu kultūras namā, 1.Maija laukumā 4, Varakļānos

Lasīt tālāk: Aptauja par ATR

Varakļānu novada pašvaldība aicina darbā Kultūras nama vadītāju


Pieteikties: līdz 2019. gada 16.decembrim

PIENĀKUMI:
- plānot, organizēt, veidot un vadīt dažādu paaudžu pieprasījumam atbilstošus kultūras un atpūtas pasākumus Varakļānu pilsētā;
- izstrādāt un vadīt  kultūras jomu saistītus radošus projektus;
- nodrošināt kultūras nama darbinieku un amatiermākslas kolektīvu kvalitatīvu darbību;
- sastādīt kultūras nama budžeta projektu un nodrošināt piešķirto līdzekļu racionālu izmantošanu;
- izstrādāt priekšlikumus novada kultūras dzīves veidošanai;
- plānot kultūras pasākumu norises, sastādīt kultūras pasākumu plānu mēnesim, ceturksnim, gadam;
- veidot sadarbību ar masu mēdijiem, informējot sabiedrību par pasākumiem un aktivitātēm. Nodrošināt pašvaldības mājas lapā aktuālu informāciju par kultūras norisēm Varakļānu kultūras namā;
- nodrošināt kultūras nama saimniecisko darbību
- veikt lietošanā esošā inventāra, tērpu un citu materiālo vērtību uzskaiti, saglabāšanu, jaunu tērpu, saimniecisko materiālu  un inventāra iegādi budžeta ietvaros;
- saimniecisku jautājumu risināšana kultūras nama ēkas uzturēšanai;
- sponsoru līdzekļu un projektu līdzfinansējuma piesaiste novada kultūras pasākumiem;
- kultūras centru darbību reglamentējošu normatīvo aktu ievērošana.

PRASĪBAS:
- augstākā vai vidējā speciālā humanitārā izglītība;
- zināšanas un prasmes kultūras darba organizācijā (menedžmentā), organizatora dotības, prasme uzstāties publikas priekšā;
- kultūras jomu reglamentējošu normatīvo aktu pārzināšana;
- teicamas latviešu valodas zināšanas;
- iemaņas darbā ar datoru un citu biroja tehniku;
- precizitāte, augsta atbildības sajūta;
- komunikabilitāte, pašiniciatīva un radoša pieeja darbam;
- prasme racionāli organizēt savu darbu;
- darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību.

Bruto alga                                  770,00 EUR
Darba veids                                Darba līgums uz nenoteiktu laiku

Kontaktpersona: pašvaldības izpilddirektors 29285545
CV, motivācijas vēstuli un izglītības dokumentu kopijas sūtīt uz e-pastu: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., iesniegt personīgi novada domē, vai sūtot pa pastu Varakļānu novada pašvaldība, Rīgas iela 13, Varakļāni, LV-4838

 

VPVKAC

Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji var pieteikt vairāk nekā 30 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus

eagenti 8 768x1152Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā iedzīvotāji var vērsties, lai pieprasītu 34 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumus. Visbiežāk iedzīvotāji vēlas pieteikties slimības pabalstam, apbedīšanas pabalstam un pabalstam saistībā ar laulātā nāvi, kā arī pakalpojumiem personām ar invaliditāti, liecina VSAA apkopotie dati.

Kopumā 2019. gada desmit mēnešos vienotajos klientu apkalpošanas centros saņemti 9 tūkstoši iesniegumu slimības pabalsta piešķiršanai, kas ir 2,5% no kopējā šādu iesniegumu skaita.

Kā norāda VSAA, vienotie klientu apkalpošanas centri atrodas tuvāk iedzīvotāju dzīves vietām, tādēļ ir ērtāk nokļūt un pieteikties pabalsta saņemšanai. Tā, piemēram, VPVKAC saņemti 10% no visiem pieteikumiem apbedīšanas pabalstam vai pabalstam mirušā laulātajam. Savukārt invalīda kopšanas pabalsta vai transporta kompensācijas saņemšanai vienotajos klientu centros pieteikti 7,5% no kopējā iesniegumu skaita.

Tāpat VPVKAC darbinieki arī konsultē un māca klientiem, kā pašiem sagatavot iesniegumus elektroniski, izmantojot portālu Latvija.lv. Bet tie, kas nevēlas izmantot tehnoloģijas vai arī personas, kam nav internetbankas vai cita elektroniskās identifikācijas līdzekļa, aktīvi izmanto e-asistenta pakalpojumus. E-asistents ir VPVKAC darbinieks, kuram klients savā vārdā uztic pieteikt vienu konkrētu VSAA pakalpojumu.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VSAA pakalpojumus. VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat šajos klientu apkalpošanas centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

 Vides  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotie dati liecina, ka  2019. gada desmit mēnešos VPVKAC sniegti 81 264 pakalpojumi, no tiem par VSAA kompetencē esošajiem jautājumiem – vairāk nekā 14 800, bet e-asistenta pakalpojums izmantots 5430 reizes.

image001 image003

 

Ministrijas tikšanos ar iedzīvotājiem

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija aicina iedzīvotājus uz tikšanos ar ministrijas pārstāvjiem, lai diskutētu par pašvaldību reformu!

Tikšanās notiks Varakļānos 28.novembrī plkst.18.00

Kultūras namā 1.maija laukumā 4

Iedzīvotājiem būs iespēja iepazīties ar pašvaldību reformas mērķiem un īstenošanas gaitu, kā arī sagaidāmajiem sabiedrības ieguvumiem pēc reformas pabeigšanas. Tāpat diskusijas dalībnieki varēs noskaidrot būtiskāko par turpmāko pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu un attīstības perspektīvām savā teritorijā, kā arī izteikt savu viedokli un priekšlikumus.

Varaklani1 1

 

ATGĀDINĀJUMS PAR NEKUSTAMĀ ĪPAŠUMA NODOKĻA KĀRTĒJO MAKSĀJUMU

Atgādinām, ka līdz 2019. gada 15.novembrim veicams kārtējais nekustamā īpašuma nodokļa maksājums.

    Aicinām ievērot nodokļa samaksas termiņus, jo, saskaņā ar likumu, par laikā neveiktu maksājumu, tiek aprēķināta nokavējuma nauda – 0,05 % no nenomaksātās summas par katru nokavētu dienu.

Nodokļa maksājums var veikt:

• Izmantojot portāla www.epakalpojumi.lv pakalpojumu: «Nekustamā īpašums/Mans nekustamā īpašuma nodoklis” vai portāla www.latvija.lv e-pakalpojumu “Nekustamā īpašuma nodokļa apmaksa tiešsaistē”;

• veicot maksājumu ar bankas pārskaitījumu :
    
    o Bankas rekvizīti: Saņēmējs: Varakļānu novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90000054750:
    - AS „Swedbank” - LV25HABA0001402041751
    - AS „Citadele Banka” - LV11PARX0012456510002
• Skaidrā  naudā -  Varakļānu novada pašvaldības kasē  Rīgas ielā 13, Varakļānos,   darba dienās no 8.00-12.00 un 13.00-14.30 un Murmastienes pagasta pārvaldē Jaunatnes ielā 14, Murmastienē,  pirmdienās, otrdienās, trešdienās un  piektdienās no 8.00-12.00 un 13.00-17.00.

Veicot maksājumus bankā maksājuma mērķī obligāti jānorāda:

• fiziskām personām - īpašnieka vārds, uzvārds; juridiskām personām - nosaukums un reģistrācijas numurs;

• maksāšanas paziņojumā norādītais personīgā konta numurs zemei un/vai ēkām;

    Lai nerastos pārpratumi saistībā ar nodokļa apmaksas termiņu, portālā www.epakalpojumi.lv iespējams pieteikties atgādinājumu saņemšanai e-pastā vai īsziņas veidā uz mobilo tālruni (SMS) par NĪN apmaksas termiņa tuvošanos. Atgādinājuma vēstule uz norādīto e-pastu tiks izsūtīta septiņas dienas pirms maksāšanas termiņa, bet SMS veidā – maksāšanas termiņa samaksas dienā.

    Atgādinam, ka saskaņā ar likumu nodokļa maksātāju pienākums ir savlaicīgi interesēties par NĪN nodokļa apmēru un to, vai nodoklis ir nomaksāts pilnā apmērā. Jautājumus par NĪN nomaksu var precizēt, zvanot nekustamā īpašuma nodokļa speciālistei pa tālruni 27790023